Jak vybrat dodavatele pro docházkový systém

reseni-jak-spravne-vybrat-system-1.jpg

Implementace docházkového, přístupového, stravovacího systému nebo systémů pro sledování a vizualizaci výroby je začátkem partnerství s vaší dodavatelskou firmou pro další roky. Proto je vhodné věnovat výběru dodavatele náležitnou pozornost. Zkusíme vás provést několika základními body, které byste měli při výběru systému zvážit.

Kvalitní software



Software je bezesporu základním stavebním kamenem všech řešení. Na jeho kvalitě závisí efektivita vaší dennodenní práce. Zajímejte se též o jeho robustnost a možnost úprav.
 

  • Je Váš dodavatel schopen provést jeho úpravu na zakázku, případně vývoj nového modulu či exportního můstku?
  • Má na to dostatečné zkušenosti a kapacitu, nebo je to jen garážová firma, která už příští týden nemusí existovat?
 

 Ptejte se na funkčnost software:

  • Poradí si s kontem pracovní doby?

  • Jak řeší přesčasy?

  • Má exportní můstek či jiné propojení na váš informační nebo mzdový systém?

  • Má webové rozhraní?

  • Podporuje více souběžných pracovních poměrů?
     

Lze ho rozšířit o stravovací modul nebo ho lze použít k základnímu sledování výroby?


Spolehlivý hardware

Hardware musí dělat svou práci každý den. Docházkové terminálypřístupové jednotky a snímače jsou v neustálém provozu. Jejich vývoj a uvedení na trh není rozhodně otázkou dnů ani týdnů a vyžaduje odborné zázemí, investice a neustálou kontrolu kvality.
 
  • Je váš dodavatel toho schopen, má vlastní hardware nebo ho přeprodává?

  • Jaké jsou jeho vztahy s jeho dodavatelem hardware?

  • Jaké jsou záruční podmínky a servisní služby?
     

Integrovaný systém

  • Umí vám váš dodavatel už teď nabídnout integrovaný systém, včetně systému sledování a vizualizace výroby, který zvýší efektivitu a sníží náklady?

  • Nebo jej budete muset v budoucnu složitě a nákladně integrovat s jinými dodavateli a řešit záruky funkčnosti mezi více subjekty?
 

Podpora a servisní služby

  • K čemu je vám levný systém, když se při jeho poruše nedovoláte pomoci a servisní technik dorazí bůhví kdy?

  • Můžete si takový výpadek dovolit?

  • Může personalistka v této situaci místo své práce sedět u brány s bločkem a zapisovat příchody a odchody desítek nebo stovek vašich zaměstnanců?

  • Máte se kam obrátit pokud potřebujete poradit při uzávěrce docházky pro zpracování mezd?

Vždy zvažte jaké riziko pro vás znamená výpadek těchto systémů a důsledně mezi sebou porovnávejte nabídky servisních služeb, záruky a podpory.

 

Tradice firmy, zkušenost a reference

  • Hledáte spolehlivého dodavatele pro dlouholetou budoucí spolupráci - zjistěte si jakou má historii, zkušenosti a reference.
     
  • Má váš budoucí dodavatel certifikaci ISO (International Organization for Standardization)?

 

Dobrá cena

Cena je jistě jedním z parametrů nabídky, neexistující však sama o sobě. Vždy by měla odpovídat nabízené kvalitě a službám. Zpozorněte při podezřele nízkých cenách celého identifikačního řešení - obvykle bývá výsledkem absence adekvátních servisních služeb. Myslete na to, že se spolehlivým partnerem chráníte svoje investice do budoucna.